Rottemeren

ReigerHet was Kerstmis en voorafgaand aan een bezoek aan familie in de Randstad leek het ons een goed idee een ommetje te maken. Nog even snel een route van internet gehaald. De ontrack-wandeling van 6 kilometer bij de Rottemeren leek prima te passen bij deze dag. De route had maar liefst vier sterren! Maar het viel een beetje tegen. Het prachtige uitzicht op de Zevenhuizerplas, zoals in de routebeschrijving vermeld, vonden wij niet zo prachtig. Misschien dat de bewoners van de flats waar wij op uitkeken wel een aardig uitzicht op de Zevenhuizerplas hebben. Ik mag het hopen, want die hebben vast een flinke duit op tafel moeten leggen om in deze buitenwijk van Rotterdam te mogen wonen.
Het laatste stuk van de wandeling, door de polder, maakte nog wel wat goed, maar het plaatje werd verstoord door de geluiden van de A20 en het zware vuurwerk dat al volop afgestoken werd in het aangrenzende Rotterdam. Ik had het natuurlijk kunnen weten, de Rottemeren grenzen aan Rotterdam! Rotte – Rotterdam! Het gebied dient als recreatiegebied voor de stad en moet door velen worden gedeeld.
Vogels wonen er trouwens genoeg in dit gebied, die schijnen zich weinig aan te trekken van de oprukkende stad. Als ik die vogels was zou ik het wel weten. Ik ken nog wel wat echte vier-sterren-gebieden. Het zou kunnen dat het verhaal anders is als je de 15-kilometer variant van de wandeling loopt. Je loopt dan verder weg van de stad en de drukte. En misschien doet een ander jaargetijde ook wonderen. Ik heb voorlopig weer even genoeg Randstad gehad!
Ganzen

