Knapzakroute Gasteren

Anlordiepje_1

Vandaag liep ik de K1. Tenminste de helft ervan. En dat was een natte aangelegenheid. Samen met Tiny ging ik om 10.00 uur van start in Gasteren. Het restaurant was nog dicht, dat verwachtte vandaag geen vroeg bezoek. Na een half uurtje gelopen te hebben, moesten we ons jammergenoeg in onze regenkleding hijsen. Tegen de tijd dat we in Anloo aankwamen, kwam de regen met bakken naar beneden. Ik voelde de regen van mijn regencape lekker mijn broekspijpen inlopen. Gelukkig was café Popken wel open en daar dronken we een kop cappucino. Ophouden met regenen deed het niet, sterker nog, het ging steeds harder plenzen. Uiteindelijk besloten we toch maar verder te gaan. We gingen het Drentse Aa gebied in.

2007_0301002

Waar zich naast de beek, tal van nieuwe stroompjes hadden ontwikkeld. Voor ons gevoel liepen we gewoon in de Drentse Aa. Wonderlijk genoeg werd de lucht ineens lichter en brak zelfs een waterige zon door de bewolking. Zo werd het toch nog een aangenaam tochtje. Terug in Gasteren besloten we het tweede deel van de knapzakroute te bewaren voor een betrouwbaarder dag, qua weer. En Ria wat heb je nu geleerd? Ga nooit weg zonder je regenbroek, maak een kopie van je gloednieuwe wandelboekje of doe er een plastic mapje omheen en besef dat buien, ook wel eens een hele ochtend kunnen duren.

