Een bergetappe

Boerd1_1 Schuur2_1
Wij zijn echte trendvolgers. Vandaag begon de tour de France en wij wilden niet achterblijven, dus kozen we een bergetappe uit van het Twentepad. We begonnen onze wandeling in Beuningen, waar we een paar weken geleden waren gexc3xabindigd. Eerst een stuk langs de Dinkel gesjouwd. Werkelijk prachtig. Vervolgens over de Hakenberg naar de Paasberg met mooie onnederlandse vergezichten. Hoe we het voor elkaar hebben gekregen weet ik nog steeds niet, maar we liepen verkeerd. Hebben we een aanwijzing gemist, keken we in het verkeerde boekje? (ik heb nog een oude uitgave.) Zo werden die geplande 13 kilometer, een volledig dagprogramma. Maar het was alleszins de moeite waard. Dit was, volgens mij, de mooiste etappe van het Twentepad tot nu toe, maar het kan best zijn, dat ik dat al eerder heb gezegd, bij een vorige etappe. Bij onze horecastap was een "07-07-07 bruiloft" aan de gang. Daar zat ik dan met de modder nog net niet tot mijn oren. De paden waren op sommige plaatsen bijna onbegaanbaar door de regen van de laatste week. Ik was natuurlijk een keer uitgegleden en ik ben sowieso geen "schoonloper". Verder dan het terras ben ik maar niet gegaan. Het laatste stuk ging door Elfterheurne (natuurgebied van Natuurmonumenten) en over het landgoed Kalheupink, waar de "kouwe kak" van Oldenzaal is neergestreken. Kortom, wat ben ik blij dat wij de onheilspellende wolken hebben getrotseerd en afgereisd zijn naar Oldenzaal, op mijn eerste vakantiedag. Een goed begin is het halve werk en morgen draag ik de bolletjestrui!
Pony_1

