Leeuwarden

Toren_1
Ik heb mij voorgenomen van iedere vakantiedag dit jaar een klein feestje te maken. Nu het weer het laat afweten, moet je wel een beetje je fantasie gebruiken. Ik heb Nina beloofd een keer naar Leeuwarden af te reizen. Winkelen, een stadswandeling en lekker eten. Voor ieder wat wils. Leeuwarden wordt het vandaag! We beginnen met het winkelen: Nina verzamelt interessante uitverkoopjes en ik pluk een kleurig blousje uit een rek. Een lange rij voor de paskamer. Het blousje is niks. Nina vindt wel iets van haar gading. Ik heb onderhand genoeg gewinkeld. Gedwee sjok ik achter Nina aan. Het wordt tijd voor de wandeling. De rollen worden omgedraaid. Nina sjokt verveeld achter mij aan. Maar zoals ik mij goed hield tijdens het winkelen, zo houdt Nina zich goed tijdens de wandeling. Leeuwarden is een mooie stad. Na een uurtje zijn we weer rond. Nog even winkelen, een boekhandel is altijd goed. Nina ploft neer op een bankje.

W
Om een uur of 5 gaan we eten bij Dozoo. Dozoo is bekend van “Mijn tent is top”, wat wij trouw op de televisie hebben gevolgd, in het kader van de opleiding Hotelschool. Dozoo is echt prima. Een modern en open interieur, geen poespas, maar wel een kloppend geheel. Dat geldt ook voor het eten. De sushi is zalig. Thuisgekomen blijkt dat we alle buien vandaag gemist hebben.

