Zeven dagen leven als een God in Frankrijk

Kasteel_4
Je bereidt je erop voor, je verheugt je erop en voor je het weet zit je weer gewoon thuis, een weblog te schrijven. Na een weekje in de Morvan in de Bourgogne te hebben gebivakkeerd ben ik weer terug van weggeweest. En het was heerlijk. We hebben elke dag gewandeld. De eerste twee dagen was het erg warm. Zondag en maandag hebben we ervoor gekozen om rond twee meren (het Lac du Chaumecon en het Lac d’Agnan) te wandelen. Op dinsdag waren we in Vezelay. Eerst een wandeling gemaakt door de wijngaarden en het bos, met prachtige uitzichten op het stadje. Daarna zijn we nog uitgebreid van het stadje zelf gaan genieten.

Trekker_2
Vezelay ligt aan de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella. Het is een geliefd bedevaartsoord. Dat bleek ook uit de ansichtkaart die ik er kocht. Omdat er een heilige pelgrim op stond kostte deze simpele ansichtkaart 1,85, in tegenstelling tot de andere kaarten 0,55 kostten. Mooie handel zo’n pelgrimsroute! Maar het is natuurlijk erg Nederlands om daar over te beginnen. De volgende dagen liepen we twee wandelingen vanaf onze gîte langs kastelen  en verscholen dorpen en later op de dag een wandeling bij kasteel Bazoches. Verder bezochten we een abdij, waar Trappistenmonniken kaas maken en verkopen. En ook weer leuk zaken doen met die pelgrimsroute. Reisikonen, wandelroutes, kaarten. Nou moet ik zeggen dat ik daar dol op ben, dus ik heb me wel vermaakt bij de monniken met hun kabouterjasjes aan.
Ria
Al met al zijn we op onze wandelingen twee echte wandelaars tegen gekomen. Verder niemand. Voor iedereen die niet houdt van lang klimmen, maar wel van mooie uitzichten en een dromerige, niet door toeristen overspoelde streek, is de Morvan het einde.

