Knapzakroute Uffelte

Pad_5
Ik woon ongeveer 2 kilometer van Uffelte, maar het is gek, ik ga die kant niet vaak op. Ja wel eens op de fiets, maar eigenlijk heb ik er weinig wandelkilometers liggen. Ik vond gister dat daar verandering in moest komen. Hond mee en lopen op de vlakke hollandse bodem. De Knapzakroute Uffelte voert vanuit het dorp over zandverstuivingen, door het bos en over de heide. Als toegift zit er een rondje Rheebruggen aan vast. Dat rondje heb ik gister even doorgeschoven en heb ik vandaag alsnog gelopen. In totaal is de route 17 kilometer lang. Vooral het stuk langs de Oude Vaart is een ervaring op zich. Je vraagt je steeds af: “zou het nou echt de bedoeling zijn dat ik hier loop?” Het pad is smal, soms bijna niet te zien en op meerdere plaatsen overwoekerd door dikke braamstruiken. Daar loop je dan in je korte broek, op je sandalen op, die lekkere vlakke hollandse bodem. Nou moet ik eerlijk zeggen, dat ik dat soort paden eigenlijk altijd het leukste vind. Voor wie het minder leuk vindt, zou ik zeggen: “kapmes of snoeischaar meenemen”!

