Een beetje van mezelf een beetje van ……

In het Dagblad van het Noorden staan regelmatig wandelingen. Nu zijn er ten tweede male een aantal gebundeld in het boekje op Stap, deel 2, van Avereest tot Zoutkamp. Dat komt goed uit. Ik heb binnenkort een wandeling bij Diever, die uit het boekje afkomstig blijkt te zijn en die ik, met een groep, wil lopen voorafgaand aan een bezoek aan een uitvoering van Shakespeare.
Het moest heel wat zijn deze overlevingstocht. Bij de route stond de opmerking: NB: Deze wandeling gaat gedeeltelijk door bos. Realiseer je steeds waar je bent met behulp van het kaartje. Ik was in staat van paraatheid, had ik toch niet beter mijn kompas mee kunnen nemen? In mijn eentje, met hond, verdwalen in het bos, daar zit ik niet op te wachten. Het eerste deel loopt inderdaad door het bos, maar verdwalen is onmogelijk. De aanwijzingen zijn glashelder en er is geen twijfel mogelijk. De wandeling is afwisselend. Alleen het laatste stuk is minder interessant. De wandeling gaat vanaf Wapse geheel verhard terug naar Diever en dan moet je ook nog door een woonwijk sjouwen. Je begrijpt: een deel van de tocht zal worden gebruikt, het andere deel zal worden vervangen door een ander traject. Een beetje van mezelf, een beetje van het Dagblad van het Noorden dus eigenlijk.

 

Groet

