As you like it, met een hoog last minute gehalte

Een paar maanden geleden leek het me een leuk idee om met een selecte groep wandelaars de voorstelling van Shakespeare in Diever te bezoeken. Voorafgaand aan de voorstelling zouden we dan een
wandeling maken van 15 kilometer en een hapje eten. Zo’n plan komt in me op en dan wacht ik ook niet lang met organiseren.
Brand
De kaartjes lagen dus al maanden te wachten. Er was een kaartje bij dat wel drie keer van eigenaar is gewisseld en de laatste wisseling vond plaats op de dag van de voorstelling zelf. Ja, ik heb iedereen die het kaartje heeft betaald, netjes terugbetaald. Rijk zal ik wel nooit worden van deze wandelorganisatie! De wandeling had ik zo goed als helemaal, in delen, voorgelopen maar ook daarvoor gold dat ik pas in Diever wist hoe ik zou gaan lopen. Zelfs het weer vond het tegen de verwachting in, ineens nodig van voorspelling te wisselen en toverde een stralende zon tevoorschijn, met een enkele stapelwolk. Dat vond ik helemaal niet erg, deze onverwachte move. De wandeling ging langs de rand van het Drents-Friese woud met mooie vergezichten.
Th_3a
De groep was gezellig, Henk had een leenhond, Bobbie bij zich, waar we allemaal zeer gecharmeerd van waren. Na een stop bij het onderduikershol gingen we over het Wapserveld naar Wapse. We aten een ijsje bij een boerencamping met een verzameling kaarsendovers. Hier liet ik de wandelroute achter, omdat de boer wel belang had bij een wandeling voor zijn gasten. Tegen half vijf waren we terug in Diever waar we nog lekker even op het terras konden nazitten en een hapje konden eten. Om half acht liepen we richting openluchttheater. Denk maar niet dat je dan aan de vroege kant bent voor een voorstelling die om half negen begint. Als je vooraan wilt zitten, moet je waarschijnlijk om vier uur voor het hek gaan liggen, alsof het de kaartverkoop voor een concert van de Rolling Stones betreft.
De voorstelling was een groot succes. Luchtig, vrolijk en van deze tijd, zonder Shakespeare tekort te doen. Om precies 00.00 stapte ik het huis weer binnen. Wat je al niet in twaalf hele uren kunt doen!
Zie www.shakespearetheaterdiever.nl

