Herfst, of je wil of niet

Druppel
Ik verkondig regelmatig dat het zelden een hele dag regent, dus ook deze zaterdag zou dat wel meevallen. Kaplaarzen aan, regenjas aan. Ik kon een buitje hebben. Maar van een buitje was vandaag geen sprake, het kwam met bakken uit de hemel. Het bos was veranderd in een onbegaanbare modderstroom. De Jack Russells deden er alles aan hun buikjes droog te houden, maar dat lukte niet. Dan maar helemaal door de plas heen, moeten ze gedacht hebben. Op een gegeven moment waren de honden doorweekt en begon de regen van mijn jas op mijn broek te lopen. Mijn haar hing in slierten langs mijn hoofd en het water drupte in mijn nek. Ook ik moest bekennen dat het vandaag toch eigenlijk alleen maar had geregend. Thuisgekomen werd de houtkachel voor het eerst dit seizoen aan gemaakt en droogde ik langzaam weer op. Het zal wel wennen, die herfst. Als het maar niet te lang duurt.

