Nooit teveel van het goede

Reest_1
Drie keer wandelen in een weekend is natuurlijk wel een beetje overdreven. Maar ja dat krijg je als je geen “nee” kunt zeggen. En het is natuurlijk allemaal leuk en gezellig, dus zo erg is het ook weer niet. Gister een wandeling voorgelopen in het Reestdal. Op 9 februari staat deze wandeling op de agenda voor de Wandelpool. Ik wil niet te veel verklappen, maar het is een mooie wandeling, met veel afwisseling. Vier jaar geleden, aan het begin van mijn wandelcarrière, liep ik “De loop van de Reest” met Laurens. Het gebied ligt dicht bij huis, dus dat deden we met twee auto’s. Ik kan mij herinneren dat ik tijdens de laatste etappe, dacht: “ik laat mijn autosleutels mooi in de auto op het beginpunt van de etappe, dan kan ik ze ook niet verliezen”. Wat ik even was vergeten was dat ik die sleutels wel nodig had omdat mijn auto bij het eindpunt stond. Daar stonden we dus, bij mijn auto, met de sleutels in het handschoenenkastje van de andere auto. Gelukkig was het betrekkelijk dicht bij huis en wilde de buurman wel even mijn reservesleutel brengen. Tegenwoordig als ik van A naar B wandel, kies ik bij voorkeur voor het openbaar vervoer. Dan kan er bijna niks misgaan.

