I'm singing in the rain …..

Koe_2

I’m singing in the rain
Just singing in the rain
What a glorious feelin’
I’m happy again

Volgens de doorgewinterde wandelaar bestaat er geen slecht weer, er is slechts sprake van slechte kleding. Nou ga ik daar een heel eind in mee, maar ook al heb ik nu goede kleding en word ik niet nat "van binnen", het is bar en boos met de regen dit weekend. Of het regent of niet, afspraak is afspraak. Ten eerste is daar de afspraak met Truus. Ik zou haar immers vergezellen bij het voorlopen van haar wandeling in De Lutte. Ten tweede heb ik de afspraak met mezelf, dat het wandelen het gebrek aan beweging in mijn "zittende werk" moet compenseren. Omdat ik een hekel heb aan de sportschool, doe ik het dus zo.

Met Truus loop ik over het verregende platteland van Twente. Direct in het begin moeten we door een enorme plas waden en stijgt het water tot boven de enkels. De ultieme test voor onze wandelschoenen. En ….. we zijn niet ontevreden.
De Dinkel, die ik ken van het Twentepad, is van een lieflijke beek, veranderd in een woest stromende rivier. Door het gestoei met paraplu’s, plastic zakjes en petjes, missen we een zijpad, waardoor we ook nog een kilometertje extra doen.
Terug in De Lutte, smaakt de soep heerlijk. Via Duitsland rijd ik weer naar huis. Laten we hopen dat Truus volgende week, "voor het echie", wat meer geluk heeft met het weer. En ik, ach ik kom nog wel eens terug als de zon schijnt!
Nat

