Tijden veranderen

Flamin
Het is de typische cafélucht van verschaald bier vermengd met zware shag, die mij terugbrengt naar Café Het Keerpunt in Spijkerboor anno 2002. In 2002 had ik andere hobby’s dan tegenwoordig. In die tijd droeg ik slangenleren pumps en korte rokjes. Geen vergelijking met de kisten onder de spijkerbroek van vandaag. In 2002 zong mama “the blues” in een band, met de klinkende naam Flamin’Mamie. In 2002 trad mama met band op in het Keerpunt in Spijkerboor.
Vandaag is het Keerpunt uitvalsbasis voor een wandeling van Trijnie en Herman. Een tocht langs de Hunze; van het veen naar de Hondsrug. De Hunze is, net als vele andere Drentse stromen, weer in oorspronkelijke staat teruggebracht en meandert er lustig op los.
We lopen naar de Hondsrug. Het landschap verandert; we gaan het bos in en klimmen een stukje omhoog. In Gieten pauzeren we bij Hotel het Zwanenmeer. Daarna is het nog een flinke tippel terug naar Spijkerboor. Blij, dat ik die slangenleren pumps niet aan heb!
Terug bij het Keerpunt kom ik tot de conclusie dat de band leuk was, maar dat wandelen toch ook een geweldige hobby is. “Minder cool”, zullen mijn kinderen zeggen. Ach, wie weet …. eens, trekt deze swingende bluesdame haar stoute pumps weer aan en vertrekt naar Spijkerboor.

Paarden

