Patatje in Rolde

Om 16.45 uur vertrek ik van mijn werk. Het moet lukken om 17.15 uur in Rolde te zijn voor de avondwandeling van Tiny en nog even een patatje naar binnen te werken. Ik kijk op mijn mobiel. Geen bericht. Ik parkeer mijn auto voor de kerk en ga op zoek naar een snackbar. Ik bestel een lekkere vette hap. Voor deze keer mag dat. De calorien zal ik er vanavond wel weer aflopen. Terwijl ik wacht op mijn bestelling check ik nog een keer mijn mobiel. Tiny heeft gesms’t. De wandeling gaat niet door vanwege de passage van een onweersfront vanavond. Piet Paulusma zegt het ook: “het wordt noodweer”. Er zit niks anders op dan mijn maaltijd weg te werken en huiswaarts te keren.
Maar niet voordat ik weet hoe het afloopt met meneer 46. Een klant die bestelnummer 46 meekrijgt gaat naarstig op zoek naar een tafel met nummer 46 erop. Hij kan hem niet vinden. Hij ploft neer op een stoel en wacht gelaten op wat komen gaat. Na verloop van tijd wordt “nummer 46” omgeroepen. De meneer roept luid door de zaak: “ik kan nummer 46 niet vinden”. De jongen achter de bar legt uit: u bent nummer 46 en uw bestelling is klaar.

