De Luie Tuinman

Luie_tuinman
In Gijsselte, nabij Ruinen, is sinds dit jaar een tuin geopend met de relaxte naam “De Luie Tuinman”. Ik ben zelf eigenlijk ook een beetje een luie “tuinman”, dus de naam spreekt me aan. Ik kan me niet herinneren dat mijn tuin ooit onkruidvrij was. Er is altijd wel iets dat moet gebeuren. Ik ga vandaag zelf maar eens even kijken, wat dat oplevert, lui tuinieren. En …………  ik ben enthousiast. Het is een vrolijke, afwisselende tuin. Een tuin met bloemen, zoals kinderen bloemen tekenen, een zonnetuin, een pasteltuin, een groetentuin. Kortom, het is een grote verrassing in Gijsselte.
Je kunt er een lekker kopje thee drinken op het terras, een leuk cadeautje kopen in de winkel of voor weinig geld wat plantjes meenemen. Kortom, een paradijs op aarde. Tot 28 september kun je er nog terecht. Mocht het er niet van komen, volgend jaar staat de Luie Tuinman op mijn wandelprogramma.
Of dat lui helemaal klopt, ik vraag het me af. Want, wat doet die kruiwagen daar dan eigenlijk?

Kruiwagen

