De Rottige Meente

Boot
Ik heb deze maandag nog een dagje vrij. Het is mooi weer. De blauwe lucht en de stapelwolken trekken mij naar buiten. Op een klein half uur rijden ligt de Rottige Meente in de Friese gemeente, Weststellingwerf. Het gebied grenst aan de Weerribben. Een moerassig laagveengebied met bosjes, rietvelden, graslanden en open water.

Ik parkeer mijn auto bij Café De Veehandel in Spanga. Daar is op deze maandag geen levende ziel te bekennen. Het lijkt of het café zijn beste tijd wel heeft gehad. Ik vraag me af of ik het aan zou durven deze plek als verzamelplaats voor een wandeling te gebruiken. Dat zou vast weer een mooi verhaal opleveren.
Ik wandel eerst achter de dorpen Scherpenzeel en Munnekeburen langs. Dan volgt een stuk  door het moerasgebied, over bruggetjes, langs watertjes. Erg verrassend. Tijdens het laatste deel passeer ik het oude kerkhof met klokkenstoel van Spanga. Kortom een mooie wandeling in een afwisselend gebied.

Klokkenstoel

