Trap af en rechts onder de tunnel door …..

Assen1
Een paar boodschappen, die je alleen in de stad kunt krijgen en een stukje onverkende wandeling brengen mij vanmiddag in Assen. Mijn wandelingen zijn altijd een beetje van mezelf en een beetje van een ander. Naadloos in elkaar overgaan doen ze zelden. Er moeten verbindingen worden gezocht.
Ik loop eerst een stukje van een ander. Een van de aanwijzingen is: trap af en rechts onder de tunnel door, over een parkeerterrein. En het klopt er is een trap, een tunnel en een parkeerterrein. Het ziet er naar uit dat het goed is, maar dat is het niet. Ik loop dood in een naargeestig bos, langs de spoorlijn. Terug maar weer. Even verderop vind ik opnieuw een trap, een tunnel en een parkeerterrein. Hier zit ik wel goed. Hoe is het mogelijk? Een identieke situatie op nog geen 300 meter afstand.
Aan het eind van de middag met de boodschappen in de tas, loop ik terug naar waar ik ben begonnen. Ik kom tot de conclusie dat Assen zo gek nog niet is. Prima winkels, een mooi bos, prachtige huizen en veel afwisseling. Het zou best eens een leuke wandeling kunnen worden de 12e december.

Assen2

