IJspret in Roden

Roden
Het wordt echt weer eens tijd voor een wandeling met "de meisjes". En "de meisjes" zijn twee oud-collega’s, die dit keer een verstekeling hebben meegenomen. Ook een oud-collega trouwens.
In Zuid-West Drenthe is het sprookjesachtig wit. De bomen met rijp, hier en daar nog wat sneeuw. Naarmate ik verder noordwaarts rijd, verandert het witte landschap in een grijs winterlandschap. Het is echt zo. Het is dit jaar meer winter in het zuiden dan in het noorden.

We hebben afgesproken in Roden, waar we beginnen met koffie. Dan lopen we een route van 11 kilometer. De route loopt langs het Peizerdiep, naar de vistrap en dan verder door het Mensingebos. Het komt me bekend voor, maar het is lang geleden dat ik hier was.

Kanpstok_2

Onze eindstop is op de ijsbaan van Roden. In de koek- en zopietent snort een grote kachel en het is heerlijk warm. We zijn er echt aan toe, aan chocolademelk, kwast, gevulde koeken en warme worst. Met rode konen vertrekken "de meisjes" naar Groningen. Ik reis terug naar Zuid-West Drenthe, waar het nog steeds wit is en waar ik nog een rondje met de honden loop omdat ik het niet laten kan.

Wit
Zuid-west Drenthe

