Een dagje naar de sneeuw en een hartverwarmende ontmoeting

Winterbos
Vandaag kun je het je bijna niet voorstellen dat er gister nog plekken in Nederland waren, met een knisperend laagje sneeuw. Gister kon ik me dat trouwens ook al niet voorstellen. Maar na een klein uur rijden, vonden we een waar wintersportgebied op de Holterberg. Er werd gelanglaufd, gesleed en natuurlijk gewandeld.
Met man en hond liep ik een wandeling van 12 kilometer van On Track. Een wandeling met prachtige vergezichten onder ideale omstandigheden.

We waren zeker niet alleen op de Holterberg. Al aan het begin van de tocht werden we aangesproken door een groepje Belgen, op zoek naar een mes. Daar wilden ze een pot kersen op alcohol mee open maken. Een van de Belgen had de pot 40 jaar geleden cadeau gekregen van zijn broer. Praktisch als ik ben had ik ergens in mijn rugzak een “multitool” met een minuscuul mesje erin. Een beetje wrikken met het mesje had tot gevolg dat de deksel van de pot kwam. Natuurlijk moesten wij het drankje ook even proeven. Het was zoet, sterk en smaakte prima. Op dat slokje konden we de tocht gemakkelijk volbrengen. Ook al hadden we her en der last van een uitglijertje.

Sneeuw

 

