Bij Juffertje Tanneke in Exloo

Kunst
Tanneke en Ernst hebben Tiny en mij vandaag uitgenodigd voor een wandeling in “hun achtertuin” en een lunch in hun achterkamer. Als dank voor al het georganiseer. En hoewel ik wandelingen organiseer, omdat ik het zelf zo leuk vind, doet dit gebaar mij goed.
Joost

Na de koffie gaan we op pad door het bos, langs akkers en over een mooi heideveldje naar Odoorn. Bij bakker Joost houden we pauze. Tanneke raadt ons aan de specialiteit van bakker Joost te kopen, kloosterbrood. En omdat ik graag iets tastbaars meeneem na een wandeling, stop ik een brood van minstens 1 kilo in mijn rugzak. Hoe het op de maag ligt weet ik dan nog niet. Ik lig wel stukken stabieler op de weg, met dat brood “achterop”. De terugweg voert over oude zandpaden, over het Molenveld, terug naar Exloo. Een mooi stukje Drenthe!

Tanneke heeft een heerlijke lunch voor ons bedacht, die niet zou misstaan in een lunchroom. Mocht zij zich ooit gaan vervelen, dan is het een kwestie van een naambord op de gevel timmeren met “Juffertje Tanneke” erop (vrij naar: de Jufferen Lunsingh) en vervolgens Ernst te strikken voor de bediening.   En hoe het met het kloosterbrood is afgelopen? Dat heeft de zaterdagavond niet gehaald.

