Het gras aan de andere kant ……………

Hortensia
Vandaag is het Open Tuinen Dag van Groei & Bloei. Om inspiratie op te doen en omdat het zo leuk is om in een tuin van een ander te kijken, doe ik een rondje open tuinen in de buurt.

Hoe komt het toch dat de rozen het in de tuinen van die "Groei en bloeimensen" zo goed doen? En de planten waar ik in mijn eigen tuin zo trots op ben, staan in de tuin van die "Groei en bloeiers" ook, maar dan veel groter en met veel meer bloemen.
Het geheim? Geen van allen dient mest toe en geen van allen schoffelt. Doe ik ook allemaal niet, maar ik heb vooral zevenblad en brandnetels. En waarom hebben zij maar twee slakken die de hosta’s opeten en ik emmers vol?
Roos
Ik probeer nog wat plantennamen te onthouden. Maar ik ben nog niet thuis, of ik ben de namen van die prachtige roos en die bijzondere struiken al weer vergeten. Ik laat het maar zo. Mijn tuin zal het met toevalstreffers moeten doen. En ik moet zeggen, soms lijkt het er een heel klein beetje op.

