Een kwestie van timing (Drenthelaarpad 1)

In het toilet van Appèlbergen in Glimmen hang ik met mijn hoofd onder de blower, waar je normaal gesproken je handen mee droogblaast. Het is niks en het wordt niks. Wat zie ik eruit! Na 14 kilometer lopen in de regen, voelt mijn hele lijf vochtig aan. De ultieme test voor regenbroek, jas en schoenen. Eindoordeel: broek: o.k. (mag ook wel, wordt voor het eerst gebruikt vandaag!), jas: aan vervanging toe, schoenen: geven het op, bij zoveel nattigheid, paraplu: burn-out.

Nat_2
Vandaag loop ik met een aantal leden van het “Genietschap der Kuieraars”, de eerste etappe van het Drenthelaarpad. Beginpunt is Kaap Hoorn. Eindpunt Camping De Bult in Midlaren. Deze club wandelaars, weet dat dit een prachtige omgeving is en de regen is wel jammer, maar soms gaat dat zo. Afzeggen doe je alleen, als er echt niemand met je mee wil. We lopen eerst langs het Paterswoldse meer, dan over de landgoederen van Eelde / Paterswolde. Huize Lemferdinge biedt ons een puike plek voor een stop, onder de partytent. We gaan onder de A28 door en komen via Glimmen in het bos terecht. Bij Appèlbergen drinken we koffie. Via zandpaden, het Noordlaarderbos en Vijftig Bunder arriveren we op camping De Bult.

In de auto terug naar huis, gaat de zon schijnen. Ach ja, het is slechts een kwestie van timing.

