Regen met een happy end

Loon
Het is de tijd van het jaar, dat het vaak regent. Het is ’s morgens lang donker en om vier uur moet de lamp al weer aan. Toch regent het niet de hele dag. Zowel gisteren als vandaag hees ik mij in mijn regenbroek, om uiteindelijk met een klein zonnetje terug te keren van een stevige wandeling. Voor mijn routeboekje komt de zon te laat. Het zit weliswaar in een plastic hoesje, maar tijdens het omslaan is het een soort papier-maché geworden. Ik had er nog een boel werk mee om alle bladeren van elkaar los te maken en te strijken. Het resultaat oogt nogal triest.

Gister liep ik een rondje met mijn hondje en vandaag een rondje met het Genietschap der Kuieraars. De twee wandelingen samen vormen de TeaKnapzakroute Loon – Taarlo in het Drentse Aa gebied. En wat moet je daar nog over zeggen. Het blijft een mooi afwisselend landschap. Het Looner Diep is door de regen buiten zijn oevers getreden en het heeft er meer van weg dat we er door lopen, dan er langs. Dan zijn er vennen en essen, dorpen met brinken en een enkel hunebed. Het is gewoon Drenthe!

Het Genietschap eindigt vandaag in Herberg De Fazant in Oudemolen. Daar genieten zij van een uitgebreide “high tea”. Stew, sandwiches, taartjes en scones begeleid door steeds weer een andere soort thee. Ik heb het gevoel dat ik naar huis gerold moet worden. Tiny merkt op dat dat geen probleem zal zijn, “je rolt hier zo de Hondsrug af”.

Boerderij

