naar Balkbrug en weer terug

Reest
Er zit een beetje de klad in het wandelen. Ik moet werken als er wandelingen worden georganiseerd of ik heb andere verplichtingen. Waar haalde ik toch eerder de tijd vandaan? Ik moet toegeven, ik vind het helemaal niet zo erg om in het warme huis te blijven. Het is zo grijs buiten. Nu de sneeuw bijna verdwenen is valt het extra op dat we midden in het sombere deel van de winter zitten. De lente lijkt nog ver weg.
Vandaag loop ik, in eerste instantie om de hond een plezier te doen, een rondje in het Reestdal. Het is een hondenroute van Ontrack, lengte10 kilometer. Ik begin in Oud-Avereest en loop naar Balkbrug. Het stuk naar Balkbrug toe is mooi. Vanuit het bos sta je ineens midden in het dorp. Er volgt een minder interessant deel van de route. Maar het laatste stuk maakt een boel goed. Ik weet ook gelijk weer waarom ik wandelen zo leuk vind. Ik loop door de prachtige buurtschapjes Den Kaat en Rabbinge en via het kerkpad terug naar Oud Avereest. Zelfs in de grijze tijd is dit een bijzonder mooi gebied.    

