Toetjes en hoofdgerechten

AFFICH~1
Het Drents Museum in Assen sluit binnenkort voor ruim een jaar de deuren. Ik houd mijn hart vast. Het museum waardeer ik vooral vanwege haar karakter. Het is een historisch gebouw, de ruimtes zijn wat hokkerig en de vloeren kraken. Dat is het museum eigen. Laten we hopen dat deze sfeer behouden blijft.

Op een regenachtige woensdagmiddag ga ik nog even langs. Geen goed idee. Het is erg druk. De tentoonstelling “Goud uit Georgië” trekt veel bezoekers. Zij verdringen zich rond de vitrines met gouden objecten. Prachtige stukken uit een ver verleden. Maar de drukte werkt ontmoedigend. Er is geen doorkomen aan.
Naast het goud is er ook een fototentoonstelling over Georgië van Archil Kikodze te bezichtigen. En daar val ik voor. Het landschap en de mensen worden zo mooi in beeld gebracht. Het is wel vaker dat ik het toetje lekkerder vind dan het hoofdgerecht.

 

