Zo komt Splinter door de winter

Prairiehond 
Hoewel er in Drenthe lang niet zo veel sneeuw is gevallen als in de Randstad, is het toch behoorlijk winter. Ik keek net nog even op de meter, die -10 aangaf. Na een paar weken glibberen naar het werk, ben ik blij dat ik even niet "op tijd sta" en vakantie heb.

Gister waren we in de dierentuin in Emmen. Het was eeuwen geleden dat we er waren. Beelden van een ver verleden keerden terug. Ook nu liepen we er met onze dochter, maar we hoefden haar niet meer in de gaten te houden. 
De meeste dieren stonden in hun binnenverblijven, dus er viel vooral veel binnen te beleven. En dat kwam goed uit. Het was geen terrasweer.

Terras 
Vandaag liep ik een rondje met de hond over een sprookjesachtig Dwingelderveld. Ik kwam geen mens tegen, het was doodstil. Wat een weldaad. Er wordt een hoop gemopperd op de winter. Ik heb gemerkt dat als je je tempo aanpast, je ook van dit seizoen met volle teugen kunt genieten en dan komt Splinter echt wel door de winter.

Dwingelderveld 

