Baden in de lentezon op Borkum

Borkum2

Het is april en de temperaturen zijn ’s zomers. Wie denkt er nog aan sneeuw en kou? Met dit weer ben je die hele lange winter zo vergeten. Ik heb vakantie en de buitenlucht lokt. Ik verleid mijn dochter tot een bezoek aan Borkum. Borkum ken ik alleen vanaf de waddendijk. De witte hotels zie je van verre.

Eemshaven

Varen naar een eiland is goed voor het vakantiegevoel. Na een korte overtocht van nog geen uur, stap je op Borkum zo in het treintje, dat je naar de andere kant van het eiland brengt, waar het allemaal gebeurt. Het centrum van het eiland ademt de sfeer van een mondaine badplaats. Het is vandaag prettig druk op Borkum. De Duitsers hebben paasvakantie en het zijn vooral Duitsers die het eiland bevolken. Dat is ook goed voor het vakantiegevoel. We huren een fiets en rijden een rondje over het eiland, door de duinen, waar vogels fluiten. We gaan het strand op en genieten van het heerlijke weer, de zon en de zee.
Borkumstrand

Terug in het centrum lopen we de boulevard op en ploffen neer in de schaduw op een terras. We kijken door de verrekijker naar de zeehonden die voor ke kust op een zandplaat liggen te zonnen. Ook al ging de boot helemaal niet meer vandaag, het zou me niet kunnen schelen. Ik zou hier gewoon blijven zitten, tot opnieuw de zon opkomt.

Borkum1

