Padspotting

Ik heb een nieuw pad gespot. Ik rijd er dagelijks langs als ik naar mijn werk ga. ’n Sappig vers groen pad, tussen Ruinen en Pesse. Op het bewuste punt laat ik mij vandaag met topografische kaart en hond uit de auto zetten, om vervolgens in twee uurtjes naar huis te lopen. En ik ben aangenaam verrast. Ik loop aan een kant van het Dwingelderveld die ik niet ken! Dat mag een wonder heten.

In het uiterste hoekje van het veld kom ik de schaapherder tegen. Zijn hond houdt de kudde perfect in bedwang. Mijn hond wil niets liever dan helpen. Maar leer mij mijn hond  kennen. Ik krijg visioenen van schapen die over de A28 lopen en houd hem nog wat steviger vast.
Dwars door verlaten natuur bereik ik het drukke deel van het Dwingelderveld en kom op bekend terrein. Even doorstappen over vertrouwde paden en ik ben weer thuis.

