Zoek het Drenthepad (4)

Ik zal binnenkort nog eens over  het Aekingerzand lopen om te zien hoe het Drenthepad daar nou eigenlijk overheen gaat. Want je raadt het al. Ik was het spoor weer eens bijster en 14 anderen met mij.  Ik had me nog zo voorgenomen om goed op te letten dit keer, zeker omdat mijn mede-organisator er niet bij was vandaag. Netjes de route meelezen in het boekje en op de markering letten. Dat meelezen kwam er al snel niet meer van. Een goed gesprek voeren en meelezen past niet bij elkaar. En als die gesprekken dan ook nog eens over wezenlijke onderwerpen gaan dan wordt al het andere onbelangrijk. Gelukkig is er op zo’n moment wel iemand met een GPS die uitkomst biedt. Het komt altijd weer goed.
Het Drenthepad dus. Vandaag van de Bosweg in Diever naar de parkeerplaats bij de uitzichttoren in Ravenswoud. Grotendeels door het Drents-Friese Woud met aan het eind een lang recht stuk van Appelscha naar het Fochteloërveen. Net voor we het veen opgaan, houden we het voor gezien dit jaar. Volgend jaar pakken we het Drenthepad weer op. Als de dagen lengen en het voorjaar in zicht komt.

