Als 10 kan, dan lukt 20 ook wel

Ik heb nieuwe wandelschoenen en die moeten ingelopen worden. Mooi dat ik, via On Track, kan aansluiten bij een wandeling van 10 kilometer in het Reestdal. Niet te ver weg en altijd een leuk wandelgebied, zeker als de zon zo uitbundig schijnt als vandaag.
Bij de Kruidenhoeve in Balkbrug begint de tocht. Tineke leidt de wandeling en doet dat erg plezierig. Ze weet veel van het gebied en van de ontwikkelingen die gaande zijn om het Reestdal nog aantrekkelijker te maken.
Bij boer Herman houden we een koffiestop. Herman is zelf ook een enthousiast wandelaar en ik ben hem al een aantal keren tegengekomen op wandelingen. Zat ik van de zomer nog bij Herman achter op het erf, nu zitten we lekker binnen op de deel. En dat heeft ook wel wat.

Na een klein ommetje in een nieuw aangelegd stukje bos bereiken we via het Jodenvonder over de Reest de Kruidenhoeve. Mijn schoenen hebben hun eerste moddersporen opgedaan. Als ze tien kilometer aankunnen dan zal twintig ook wel lukken.

Meer informatie op:
http://www.wandelenmetgids.nl
http://www.kruidenhoeve.nl

