Nieuwjaarsmijmering in eigen achtertuin

wasIk kan geen nee zeggen. Soms moet ik dat van mezelf, zeker als het gaat om het aantal deelnemers dat ik meeneem op door mij georganiseerde wandelingen. Vandaag heb ik dat niet gedaan. Ja, wel gedaan, maar pas na 23 deelnemers. Bij een nieuw jaar hoort een nieuwe start en iedereen mag daar van mij aan meedoen.  En dus ga ik met een lange stoet “de bergen in”.  Dwalend kris kras over het Dwingelderveld, tussen Ansen en Ruinen. En dat is fijn, want ik ken de weg.  Lopen, zonder steeds op de kaart te moeten kijken of de beschrijving te lezen is ontspannend. Het geeft de mogelijkheid tot het voeren van een goed gesprek en met iedereen een stukje op te lopen. En dat is misschien nog wel fijner dan lopen: oplopen. Je bent niet alleen, je deelt iets en gaat weer. Goed zoals het is.
sheep
Zo wil ik 2013 door. Goed zoals het is. Het wordt een opgaaf, want als ik ergens niet goed in ben, dan is het in het leven te accepteren zoals het is. Gister ging het goed daar op het Dwingelderveld, in mijn eigen achtertuin. Het kan dus.

