Utrechtpad van Leersum naar Veenendaal-West

???????????????????????????????Het is voorjaarsvakantie, maar er liggen nog sneeuwresten in de provincie Utrecht. Dat zie ik goed. In Leersum tref ik mijn wandelmaat. Elke keer verbazen wij ons er over dat je overal kunt komen en dat je elkaar treft bij een onbeduidende bushalte in de provincie. Wandelmaat komt van links en ik van rechts.

De cappuccino bij café De Herberg is perfect. Ook al moet de mevrouw er in haar eentje wel 14 achterelkaar maken. Nog voordat ze de boel heeft kunnen stofzuigen zijn niet alleen wij, maar is ook een groep bejaarde dames met permanentjes  neergestreken. “Ach dit soort gekte is typisch horeca” hoor ik haar zeggen, terwijl ze over de stofzuiger stapt. Ze zal ons toch niet bedoelen?
We gaan naar buiten. En zien de hele dag bos. Mooi bos. Vennen, uitzicht op heuvels: dit moet wel de Utrechtse heuvelrug zijn! Via het Leersumse Veld komen we op de Amerongse Berg.  Interessante vergezichten heb je hier en on-Nederlandse klimmetjes. Vanaf de Amerongse Berg is het nog een behoorlijk stuk lopen naar station Veenendaal-West. We gaan door verlaten bossen. Dit schijnt het drukke hart van Nederland te zijn! Wij komen vandaag, op een enkele wandelaar na en een paar dames te paard, niemand tegen. Een fijn pad, dat Utrechtpad. ???????????????????????????????

