Knapzakroute Gees

Ik ben er niet gerust op. Ik heb  de routewijzigingen van de site van de knapzakroutes overgenomen en het zijn er nogal wat. Hoe ga ik mijn weg vinden in dit woud van wijzigingen?
Ik moet zeggen, het valt alles mee. De meeste wijzigingen zijn vrij logisch en het blijkt inmiddels dat ik mijn eigen wandelvoelsprieten ook wel kan vertrouwen. Wat een prachtige wandeling is de Knapzakroute Gees! Bos, heide, het dorp met haar karakteristieke Drentse boerderijen, boerenland en een beekdallandschap in wording. In de twintigste eeuw maakten de ontginningen van de Geeserstroom een rechte afwateringssloot. Men had de boel fijn onder controle met stuwen. De lager gelegen gebieden bleven droog en de boeren hadden geen klagen. Nu wordt het landschap opnieuw ingericht en veel landbouwgrond heeft een natuurbestemming gekregen. Het wordt steeds mooier. De Schotse Hooglanders nemen een voetenbad in de  waterberging en wij lijken terecht gekomen in de film “De Nieuwe Wildernis, deel 2. Zo dicht bij huis en zo mooi.
Hoe medewandelaar Janny het vond, kun je hier lezen.

