Feestje

jubileum 001Je kunt alles in het leven geruisloos voorbij laten gaan, maar soms is het goed om stil te staan bij de dingen. Vandaag sta ik stil bij het 10-jarig bestaan van mijn weblog. Het beste vier ik dat met een wandeling, samen met andere wandelaars. Zoals bij alle wandelingen hebben zich trouwe oud gedienden aangemeld, alsook een paar mensen die ik langere tijd niet heb gezien en  zelfs iemand die helemaal nieuw is.

De eerste wandelaar brengt mij een 11-tal kaarsjes. Een voor ieder jaar en een elfde voor het jaar dat komen gaat. Feesten en symboliek, daar houd ik van. Ik steek ze aan en vind het een mooi veelzeggend beeld. Iemand anders brengt mij een roos. Rozen zijn altijd goed. Het gehele gezelschap en ook wandelaars die er niet bij kunnen zijn hebben geld bij elkaar gelegd voor een nader door mij te selecteren wadlooptocht. Wat een geweldige actie en wat een verrassing.

Ik zou haast vergeten op pad te gaan. Een rondje Dwingelderveld, Anserdennen loopt uit op een zeer natte overlevingstocht. De route pas ik ter plekke aan, want een deel ervan is onbegaanbaar. Het betekent dat we aan het eind van de wandeling helaas wel een lang stuk over de verharde weg moeten.
We pauzeren bij het Theehuys Ansersdennen. Altijd een prima plek voor een pauze. De stop die ik eigenlijk had ingepland moet ik bewaren voor een andere wandeling. En zo wordt  de cirkel wederom niet doorbroken. Ik  blijf voorlopig wandelen en schrijven.

Een gedachte over “Feestje

Reacties zijn gesloten.