Beeldschoon, afwisselend en vrijwel onverhard; het kan!

Er zijn mensen die zich er gemakkelijk van af maken, maar er zijn ook mensen die grondig te werk gaan. Persoonlijk behoor ik tot de eerste categorie, waar het wandelroutes uitzetten betreft. Route in huis halen, niet voorlopen, aanbieden en we zien wel waar het schip strandt. In het ergste geval moet je een beroep doen op iemand met GPS. Mensen die behoren tot de andere categorie, doen er twee jaar over om een route uit te zetten, te checken, voor te lopen, nog eens te bekijken en nog mooiere alternatieven te zoeken. Degene met wie ik vandaag meeloop behoort tot deze categorie. En het wordt me wel duidelijk, alleen dan krijg je de wandeling van je dromen.

We lopen vandaag in de driehoek Rolde, Ekehaar, Deurze. Verzamelplek is Hofsteege in Rolde. En waar sta ik? Bij Hofsteenge in Grolloo. Geen wandelaar te bekennen. Gelukkig ligt Grolloo niet ver van Rolde en ben ik nog op tijd voor een kop koffie. Om half 11 gaan we op pad. 6 dames, de organisator en een hondje, Bobby. Een geweldig leuk hondje, dat zich voorbeeldig gedraagt.
De route is afwisselend en bestaat uit bos, heide, het stroomdallandschap tussen Amen en Ekehaar en veel zandpaden; een klein beetje cultuur en een heleboel natuur. De verharde weg wordt slechts een enkele keer overgestoken of een klein stukje gevolgd.  Op het terras van Popken genieten we van het heerlijke voorjaarsweer.
Al keuvelend lopen we via Deurze terug naar Rolde. Wat een geweldig mooie wandeldag!

 

Een gedachte over “Beeldschoon, afwisselend en vrijwel onverhard; het kan!

Reacties zijn gesloten.